Wiosenny serwis Sur-Ron
Sur-Ron to jeden z popularniejszych motocykli elektrycznych na rynku, a wiosenne porządki to doskonały moment na przeprowadzenie koniecznych prac serwisowych. Aby zapewnić bezpieczeństwo i sprawność jazdy, ważne jest, aby regularnie dbać o swój pojazd. Nadchodząca wiosna to więc idealny moment, aby przygotować Sur-Rona do sezonu i zapewnić mu odpowiednią opiekę.
Bateria
Przed rozpoczęciem sezonu motocyklowego ważne jest, aby sprawdzić stan baterii. Baterie powinny być ładowane regularnie, aby zachować ich maksymalną żywotność. Pamiętaj o przechowywaniu baterii naładowanej do 50%, jeżeli zamierzasz zrobić sobie długą przerwę w jeździe. Warto upewnić się, że nasza bateria jest w dobrym stanie i gotowa do jazdy.
Wiosennym obowiązkiem jest także kontrola opon i ewentualna wymiana. Opony w motocyklu pełnią ważną rolę, ponieważ odpowiadają za bezpieczeństwo i komfort jazdy. Warto upewnić się, że opony są w dobrym stanie i gotowe do jazdy, w przypadku dużego zużycia, koniecznie wymień.
Nie zapomnij także o kontroli hamulców. Hamulce są jednym z najważniejszych elementów motocykla, odpowiadających za Twoje bezpieczeństwo. Sprawdź klocki, jeżeli okładziny są już zużyte – wymień na nowe. Sprawdź skuteczność hamowania, stan zapowietrzenia układu hamulcowego.
Smarowanie
Regularna kontrola stanu łańcucha i zębatki, sprawdzenie naciągu i smarowanie to również konieczność. Pamiętaj, aby sprawdzać naciąg łańcucha Sur-Rona co kilkaset kilometrów i nigdy nie używać pojazdu, z nienasmarowanym łańcuchem.
Jednym z ważnych elementów jest serwis zawieszenia. Nasmaruj wszystkie ruchome elementy. Zadbaj o amortyzatory, przedni i tylni. Warto udać się z nimi do serwisu, gdzie zostaną rozebrane, wyczyszczone i nasmarowane. Ta usługa nie kosztuje wiele, a zapewni bezawaryjną pracę na długie lata.
Elektryka
Jeżeli masz Sur-Rona w wersji z homologacją, sprawdź działanie kierunkowskazów, światła stop i lampy przedniej.
Elementy konstrukcyjne
Koniecznie sprawdź wszystkie śruby. Podczas używania sprzętu w terenie występują drgania. Śruby mogą się poluzować, a to już krok od wypadku. Sprawdź szczególnie śruby przy przedniej osi. Najlepiej w przypadku luzów, odkręć je i zabezpiecz klejem do gwintów. Warto zrobić też na główce śruby markery, pokazujące czy śruba się nie odkręca. Sprawdź stan dokręcenia szprych. Luźne szprychy to powód do szybkiego skrzywienia felgi